maandag 15 september 2008

بازگشت مجدد فرهاد وکیلی به بند عمومی زندان اوین

اخبار و گزارشات روز یکشنبه 24 شهریور 1387

بازگشت مجدد فرهاد وکیلی به بند عمومی زندان اوین

کمیته حمایت از اعتصاب غذای زندانیان سیاسی و مدنی کُرد

فرهاد وکیلی که در تاریخ 12 شهریور ماه، همزمان با دوازدهمین روز اعتصاب غذای سراسری زندانیان سیاسی و مدنی کُرد به بند انفرادی 209 اوین منتقل شده بود ، امروز پس از روزها بازجویی و شکنجه به بند 8 زندان اوین برگردانیده شد.

فرهاد وکیلی که به اتهام همکاری با حزب کارگران کردستان در یک دادگاه فرمایشی به مدت 7 دقیقه به همراه علی و فرزاد به 10 سال زندان و اعدام محکوم شده ، از اولین روز اعتصاب، به صفوف اعتصاب سراسر ی غذا پیوست. او که پس از از گذران 11 روز در بند انفرادی 209 باز هم از اعتصاب خود دست نکشید و هم چنان بر اعتصاب و مقاومت خود و بر خواسته های ملتش پافشاری کرد. او در تمام مدتی که تحت بازجویی مجدد بوده است برای امضای ندامت نامه به شدت تحت فشار بوده است تا بنا به گفته بازجویان مورد عفو رهبری قرار گیرد. اما فرهاد وکیلی ضمن امتناع از این امرخطاب به بازجویان و نیز وجدانهای بیدار پیام خود را بدین گونه اعلام داشته است :
"ملت من و خواسته های انها برحق تر از آن است که من بخوام آن را با خودخواهی خود و برای منافع خودم آن را نابود سازم، ما کاری نکردیم که درخور عذرخواهی و عفو باشد ،ملت من بسیار بزرگتر از آن است که مورد عفو واقع شود، این حاکمیت است که با نادیده گرفتن ابتدایی ترین حقوق انسانی ملت کُرد، باید از ما عذر خواهی نماید"

Geen opmerkingen: