donderdag 22 mei 2008

محمد صدیق کبودوند را آزاد کنید


Stichting voor de Verdediging van Democratie in Iran(Nederland)




محمد صدیق کبودوند را آزاد کنید


هموطنان، فعالین سیاسی و حقوق بشری


آقای محمدصدیق کبودوند رئیس سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان، صاحب امتياز و مديرمسئول هفته‌نامه "پیام مردم"حدود یک سال است که به جرم دفاع از حقوق بشر بخصوص حقوق مردم کرد در زندان می باشد. وی در این مدت با وجود ابتلا به بیماری‌های "ریوی" و "كليوي"،"پوستي" و "خوني" 7 ماه در سلول انفرادی به سر برده و هم اكنون در طرح جدید رژیم جمهوری اسلامی که هدف آن تحت فشار گذاشتن زندانیان سیاسی و مدنی است به بخش متهمان و مجرمان عمومي زندان اوین انتقال داده شده است. در ضمن محاکمه وی به بهانه های مختلف به عقب می افتاد و به خاطر این شرایط در وضعیتی بسیار نامساعد به ‌سر می‌برد.

آقای کبودوند به اتهام "اقدام علیه امنیت ملی" از طریق راه‌اندازی سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان و "تبلیغ گسترده علیه نظام" از طریق صدور بيانيه ها، اطلاعيه ها و مصاحبه با رسانه‌های خارج از کشور متهم است . بازپرس پرونده با قرار وثیقه 150 میلیون تومانی که خارج از توان خانواده و دوستان آقای کبودوند است برتداوم زندان وی وجهه قانونی داده است.

مردم دنیا خوب می دانند که سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان یک نهاد قانونی است و هدف آن بهبود وضع حقوق بشر در مناطق کردنشین ایران است و در این راستا توانسته است سازمان هاي بين المللي، رسانه هاي گروهي و افكار عمومي را از وضعیت کردستان در حد توان خود آگاه نماید.

در این شکی نیست که محمدصدیق کبودوند، شخصیتی انساندوست ودر شرایط سخت حاکم برایران با حداقل امكانات برای بهبود وضعيت حقوق بشر در کردستان، تلاش کرده و در این مناطق نقش چشم‌گیری در اشاعه فرهنگ حقوق بشر و مبارزات مدنی مبتنی بر اعلامیه جهانی حقوق بشر داشته است. علاوه بر این، وی از بانیان فعالیت‌های حقوق بشری در کردستان است و سازمان وی ـ سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان ـ هم نخستین نهاد مدنی مدافع حقوق بشر در آن مناطق می‌باشد.

ادامه بازداشت آقای کبود وند که صرفاً فعالیت حقوق بشری انجام داده و تنها با صدور "بیانیه"، "اطلاعيه"، "کمپین" و "گفتگو" مطالبات و اعتراضات شهروندان کُرد را به شکلی علنی، مدنی، منطقی و مسالمت‌جویانه به "حاکمیت" رسانده، هیچ توجیهی نمی‌تواند داشته باشد و خفه کردن و خاموش کردن چنین صداهایی از سوی حاکمیت، تنها به رادیکالیزه شدن جامعه می‌انجامد.

کانون دفاع از دمکراسی در ایران ، ضمن اعتراض به ادامه بازداشت "محمدصدیق کبودوند" و بی‌توجهی مسئولان نسبت به حقوق وی به عنوان یک فعال حقوق بشر وکسی که نیاز فوری به معالجه پزشکی دارد به رژیم هشدار می دهد این حرکت ضد قوانین بین المللی است که رژیم هم آنها را امضا نموده است.
وقتی که مقامات جمهوري اسلامي حتي انسانهاي مستقل، ‏حقوق بشري و مسالمت جو همانند آقای کبود وند را هم در کردستان نمي توانند تحمل کنند آیا می توان انتظاری غیر از رادیکال شدن افراد و جریانات سیاسی در کردستان را داشت.‏کانون دفاع از دمکراسی در ایران (هلند) ادامه زندان آقای کبود وند را محکوم می کند و از فعالین حقوق بشری و سیاسی ایرانی درخواست می کند که به هر شکل که خود می داند این حرکت های ضد انسانی رژیم را به گوش جهانیان برسانند و خواستار آزادی بدون قید و شرط این فعال مدنی باشند.

کانون دفاع از دمکراسی در ایران (هلند)
دوم خرداد 1387

Geen opmerkingen: